Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Inter-Individual Difference")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 56

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

Beyond the dilemma of difference : The capability approach to disability and special educational needs = Au-delà du dilemme de la différence : l'approche de la capabilité dans le cadre de l'enseignement spécialTERZI, Lorella.Journal of philosophy of education. 2005, Vol 39, Num 3, pp 443-459, issn 0309-8249, 17 p.Article

An inclusive higher education? Gay and bisexual male teachers and the cultural politics of sexuality = Un enseignement supérieur non-discriminatoire? Les professeurs homosexuels et bisexuels et leur politique culturelle de la sexualitéSKELTON, A.International journal of inclusive education. 1999, Vol 3, Num 3, pp 239-255, issn 1360-3116Article

La conception d'un cours d'algèbre linéaire = Preparing a course in linear algebraBEHAJ, A; ARSAC, G.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 1998, Vol 18, Num 3, pp 333-370, issn 0246-9367Article

Exploring individual differences among novices reading in a specific domain: the case of law = Examen des différences individuelles chez des lecteurs novices dans un domaine spécifique : le cas du droitDEEGAN, D. H.Reading research quarterly. 1995, Vol 30, Num 2, pp 154-170, issn 0034-0553Article

Age-based performance limitations in figural transformations : the effect of task complexity and practiceMAYR, ULRICH.Studien und Berichte - Max-Planck-Institut für Bildungsforschung. 1993, Num 57, issn 0076-5627, 172 p.Thesis

Coopérer pour co-construire des savoirs : Une approche différentielle : Coopérer et apprendre par le dialogue = Co-constructing knowledge through coopération: A differential approach : Cooperation and learning through dialogueOLRY-LOUIS, Isabelle; SOIDET, Isabelle.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2003, Vol 32, Num 3, pp 503-535, issn 0249-6739, 33 p.Article

Reasoning by analogy : Is it schema-mediated or case-based? = Raisonnement par analogie: est-ce par l'intermédiaire d'une schématisation ou à partir de cas?DIDIERJEAN, A; CAUZINILLE-MARMECHE, E.European journal of psychology of education. 1998, Vol 13, Num 3, pp 385-398, issn 0256-2928Article

Self-Esteem and School-Achievement RevisitedSCHEININ, P.Discussions on Some Educational Issues III. 1991, pp 95-122Report Part

Towards a Model for the Determinants of Occupational Stress Among SchoolteachersBORG, M. G; RIDING, R. J.European journal of psychology of education. 1991, Vol 6, Num 4, pp 355-373, issn 0256-2928Article

Developmental Psychology, Education and the Need to Move beyond Typological ThinkingHAYES, A.Australian journal of education. 1990, Vol 34, Num 3, pp 235-241, issn 0004-9441Article

Classes homogènes versus classes hétérogènes : les apports de la recherche à l'analyse de la problématique = Homogeneity versus heterogeneity in the classrooms: the contribution of research to the analysis of the issueDUPRIEZ, Vincent; DRAELANTS, Hugues.Revue française de pédagogie. 2004, Num 148, pp 145-165, issn 0556-7807, 21 p.Article

El tractament de la diversitat a l'Educació Primària : L'educació primària a debat = Le traitement de la diversité dans l'enseignement primaire = The treatment of diversity in primary educationPIQUE SIMON, Begona.Temps d'educació. 2000, Num 23, pp 295-303, issn 0214-7351Article

Les écoliers gauchers manuels zaïrois perçus par leurs enseignants et leurs condisciples droitiers : Résultats d'une enquête = Perception of left-handed children by their teachers and their right-handed friendsBENE-KABALA LUTHIA; UWONDA SONGA.Scientia paedagogica experimentalis. 1995, Vol 32, Num 2, pp 215-237, issn 0582-2351Article

Individual Differences in Working Memory for Comprehension and Following DirectionsENGLE, R. W; CARULLO, J. J; COLLINS, K. W et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1991, Vol 84, Num 5, pp 253-262, issn 0022-0671Article

Interaction of Implicit Theories and Orientation Style in the Teacher PracticumHUBER, G. L; TOTH, J. H. W; SCHWARZENBART, D et al.Estudios geográficos. 1991, Vol 49, Num 188, pp 59-74, issn 0014-1496Article

The Advanced Learner at Large in the L2 Community : Developments in Spoken PerformanceLENNON, P.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 1990, Vol 28, Num 4, pp 309-324, issn 0019-042XArticle

Adaptive web-based learning: accommodating individual differences through system's adaptation = Un apprentissage individualisé sur le web : dépasser les différences individuelles grâce à l'adaptation du systèmeMAGOULAS, George D; PAPANIKOLAOU, Kyparisia; GRIGORIADOU, Maria et al.British journal of educational technology. 2003, Vol 34, Num 4, pp 511-527, issn 0007-1013, 17 p.Article

Teaching emotion understanding = Enseigner la compréhension générale des émotionsPONS, Francisco; HARRIS, Paul L; DOUDIN, Pierre-André et al.European journal of psychology of education. 2002, Vol 17, Num 3, pp 293-304, issn 0256-2928Article

This is your life! A lifeline exercise to promote discussion of differences = C'est votre vie! Un exercice vital pour promouvoir la discussion des différencesNEAL, J. A; SCHOR, S; SABIERS, M. P et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 1998, Vol 22, Num 6, pp 745-752, issn 1052-5629, 676 [9 p.]Article

Differences between novice and experienced users in searching information on the World Wide WebLAZONDER, A. W; BIEMANS, H. J. A; WOPEREIS, I. G. J. H et al.Journal of the American Society for Information Science. 2000, Vol 51, Num 6, pp 576-581, issn 0002-8231Article

Memory strategies and metamemory knowledge under memory demands change in waiters learners = Stratégies mnémoniques et savoir métamnémonique sous l'effet de changements de contraintes mnémoniques chez les apprentis serveursHUET, N; MARINE, C.European journal of psychology of education. 1997, Vol 12, Num 1, pp 23-35, issn 0256-2928Article

Literature review for hypermedia study from an individual learning differences perspective = Bilan des recherches portant sur les études hypermédias en partant de la perspective des différences d'apprentissage individuelSONG, Chiann-Ru.British journal of educational technology. 2002, Vol 33, Num 4, pp 435-447, issn 0007-1013Article

Paradigmatic conflicts in informal Mathematics assessment as sources of social inequity = Conflits paradigmatiques dans l'évaluation informelle des mathématiques comme source d'inéquité socialeWATSON, A.Educational review (Birmingham). 1999, Vol 51, Num 2, pp 105-115, issn 0013-1911Article

The relationship between teachers' theoretical orientation toward reading and student outcomes in kindergarten children with different initial reading abilities = Relation entre les choix théoriques des enseignants vis-à-vis de la lecture et les résultats des élèves chez des enfants d'école maternelle ayant des compétences variables en lecture initialeSACKS, C. H; MERGENDOLLER, J. R.American educational research journal. 1997, Vol 34, Num 4, pp 721-739, issn 0002-8312Article

Hétérogénéité opératoire et fonctionnement cognitif chez l'adolescentKERNAONET, M.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1991, Num 5, pp 41-60, issn 0755-9593Article

  • Page / 3